T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
2021 YILI YAVUZELİ İLÇESİ TOPLANTI VE GÖSTERİ YÜRÜYÜŞLERİ PLANI
AMAÇ : Bu plan Yavuzeli İlçesinde 2911 Sayılı Toplantı ve Gösteri Kanunu gereğince; toplantı ve gösteri yürüyüşü düzenleme hakkının kullanılmasında uygulanacak şekil, şart ve usuller ile gerçek ve tüzelkişilerin düzenleyecekleri toplantı ve gösteri yürüyüşlerinin yerini, zamanını, usul ve şartlarını, düzenleme kurulunun görev ve sorumluluklarını, yetkili merciin yasaklama ve erteleme hallerini, güvenlik kuvvetlerinin görev ve yetkileri ile yasakları ve ceza hükümlerini belirlemek üzere; 2911 Sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanununun 6. ve 22. maddeleri ile bu kanunun uygulanmasına dair yönetmeliğin 3. maddesinin 1. ve 2. fıkrasında “Kanun hükümleri esas alınarak, il ve ilçe sınırları içinde açık yer toplantısı yapılacak mahaller; gösteri yürüyüşü yapılacak güzergah, yürüyüşe geçmek üzere toplanılacak yerler ile dağılma yerleri, afiş ve pankart asılacak yerler, mahallin en büyük Mülki Amirince açık ve kesin bir şekilde tespit edilerek krokiye bağlanır ve alışılmış araçlarla ilan olunur, tutanağı dosyasında saklanır” ve “Tespit edilen yer güzergâh ve bunlara ilişkin krokiler her yıl Ocak ayında veya gerektiğinde gözden geçirilir. Değişiklik yapılırsa bu değişiklikler birinci fıkrada belirtilen şekilde ilan edilir.” hükümleri yer almaktadır. Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Güzergâhlarında herhangi bir değişiklik olmadığından, 2021 yılına ait bu plan güncellenerek hazırlanmıştır.
KAPSAM: Bu plan 2911 sayılı kanuna uygun olarak Yavuzeli İlçesi Belediye sınırları içerisinde yapılacak her türlü toplantı ve gösteri yürüyüşü ile afiş ve pankart asılacak yerleri kapsar.
1-TOPLANTI VE GÖSTERİ YÜRÜYÜŞÜ HAKKI: Herkes önceden izin almaksızın bu kanun hükümlerine göre silahsız ve saldırısız olarak kanunların suç saymadığı belirli amaçlarla Toplantı ve Gösteri Yürüyüşü düzenleme hakkına sahiptir. Yabancıların bu hakkı kullanması için İçişleri Bakanlığından izin almaları gereklidir.
2-TOPLANTI ŞEKİL VE ŞARTLARI: 2911 sayılı kanuna göre Yavuzeli İlçesinde yapılacak toplantılar medeni hakları kullanma ehliyetine sahip ve 18 yaşını doldurmuş en az yedi kişiden oluşan bir düzenleme kurulu tarafından düzenlenir. Bu kurul kendi aralarında bir başkan seçer. Düzenleme kurulu başkan ve üyelerinin toplantının yapılacağı yerde sürekli ikametgâhlarının bulunması ve bunların belgelendirilmesi zorunludur. Ayrıca bu kişilerin haklarında soruşturma ve soruşturma yapabilmesi izne bağlı kimselerden olması veya Yasama ve Diplomatik dokunulmazlıkları bulunmaması gerekir. Tüzel kişilerin toplantı ve gösteri yürüyüşü düzenlemeleri yetkili organlarının kararına bağlıdır. Bu kurul toplantı yapılmasından en az Kırksekiz (48) saat önce ve çalışma saatleri içinde kurul üyelerinin tamamının imzalayacakları bir bildirimi (yazılı beyanı) Kaymakamlık Makamına verir. Bu bildirimde: -Toplantının amacı -Toplantının yapılacağı yer, gün, başlayış ve bitiş tarihleri -Düzenleme kurulunun başkanı ile üyelerinin açık kimlikleri, meslekleri, ikametgâhları ve varsa çalışma yerleri belirtilir. Yönetmelikte gösterilecek yerler eklenir bu bildirim karşılığında gün ve saati gösteren alındı belgesi verilmesi zorunludur. Toplantı yerinde düzenleme kurulu üyelerinin tamamının bulunması şarttır.
3-TOPLANTI VE GÖSTERİ YÜRÜYÜŞÜ ZAMANI: Açık yerlerde toplantı ve gösteri yürüyüşüne güneş doğmadan başlanmaz, toplantılar güneşin batışından önce sona erer.
4-DÜZENLEME KURULUNUN GÖREV VE SORUMLULUKLARI: Düzenleme kurulu toplantının sükûn ve düzenini bildiride yazılı amaç dışına çıkılmamasını sağlamakla yükümlüdür. Kurul bunun için gereken önlemleri alır. Gerektiğinden güvenlik kuvvetlerinden yardım ister. Alınan önlemlere rağmen sükûnun sağlanmaması halinde kurul başkanı toplantının sona erdirilmesini yetkili kolluk amirinden isteyebilir.
Düzenleme kurulunun sorumluluğu toplantı yerinden kalabalığın tamamen dağılıncaya kadar sürer.
5-TOPLANTININ YASAKLANMASI VEYA ERTELENMESİ: Toplantı ve toplantının yapılacağı saatten en az 24 (YİRMİDÖRT) saat önce düzenleme kurulunun çoğunluğu tarafından Kaymakamlığa yazı ile bildirilmek şartı ile 48 (kırksekiz) saati geçmemek üzere yalnız bir defa geri bırakılabilir. Kaymakam kamu düzenini ciddi şekilde bozacak olayların çıkması veya milli güvenlik gereklerini ihlal edilmesi veya Cumhuriyetin ana niteliklerini yok etmek amacıyla fiillerinin işlenmesinin kuvvetle muhtemel bulunması halinde veya devletin ülkesi ve milleti ile bölünmez bütünlüğünü, genel ahlakın ve genel sağlığın korunması amacıyla belirli bir toplantıyı yasaklayabilir veya 1 (bir) ayı aşmamak üzere erteleyebilir. Kaymakamca yasaklanan ve ertelenen toplantılara ilişkin gerekçeli yasaklama ve erteleme kararı toplantının başlama saatinden en az 24 (YİRMİDÖRT) saat önce bir yazı ile düzenleme kurulu başkanına ve bulunmadığı takdirde üyelerden birine tebliğ edilir. Kaymakamca yasaklanan veya ertelenen toplantılar hakkında İçişleri Bakanlığına bilgi verilir.
6- ÇAĞRI VE PROPAGANDA ARAÇLARI: Toplantılara veya yürüyüşlere ilişkin çağrı veya propaganda amacıyla kullanılan basılı, çoğaltılmış veya el ile yazılmış davetiye, levha ve ilanlarla düzenleme kurulu başkanı ile en az 6 üyenin adları, soyadları ve imzalarının bulunması bunların asılması gerekenlerin kanunun altıncı maddesinde belirtilen yönteme uyulması şartıyla Kaymakamlıkça önceden tespit edilen yerlere asılması zorunludur. Bu programda çağrı alet ve araçlarında halkı suç işlemeye özendiren veya kışkırtan yazı veya resim bulundurulması yasaktır. Toplantı ve gösteri yürüyüşünün yapılacağı tarihten bir önceki günde toplantı veya yürüyüşün başlayacağı saate kadar güneşin doğuşundan batışına kadarki zaman içinde olmak kaydıyla ses yükselten veya ileten har hangi bir alet veya araç ile çağrı yapılabilir. Bu süre dışında çağrı için sözü geçen araçlar kullanılamaz.
7-GÜVENLİK GÜÇLERİNİN GÖREV VE YETKİLERİ: İlçemizde güvenlik güçleri deyiminden amaç polis ve jandarma güçleridir. Bu güç toplantı ve gösteri yürüyüşü sırasında kalabalığa dışarıdan hiçbir surette saldırı ve müdahale yapılmamasını sağlar. Kanuni olarak başlayıp kanunsuz hale dönüşen toplantılarda daha önceden Kaymakamlıkça görevlendirilen yetkili kolluk amiri seri şekilde Kaymakam bildirir. Kaymakamda Emniyet Amirliği emrindeki kuvvetlerle topluluğu dağıtmak üzere görevlendirir. Emniyet Amiri topluluğa dağılmalarını, aksi halde zor kullanılacağını ihtar eder. Topluluk buna rağmen dağılmaz ise güvenlik kuvvetleri zor kullanmak suretiyle topluluğu dağıtır. Ayrıca bir miktar kuvvetinde her an çıkabilecek olaylara müdahale için hazır kuvvet olarak bekletilir.
8- A) MİTİNG ALANI : Mustafa TAŞAR Meydanı (İlçe Merkezi Esas Miting Alanı)
İlk Toplantı Alanı: İlçemize Gaziantep girişinden Gaziantep Caddesi başlangıç alanı.
Yürüyüş ve Güzergah: Gaziantep girişinden Gaziantep Caddesini takiben, İnönü Caddesi bitim noktası olan Mustafa TAŞAR Meydanına intikal edilmesi.
Dağılma Güzergâhı: Miting alanı dağılma alanlarıdır. Buraya açılan cadde ve sokaklar dağılma istikametleridir.
B) ALTERNATİF MİTİNG ALANI: Araban Caddesi üzerinde bulunan Ziraat Bankası önü.
İlk Toplanma Alanı: İlçemiz Gaziantep-Araban yolu ve Şakir KABAKOĞLU Caddesi kesişim noktası.
Yürüyüş Güzergâhı: Gaziantep Caddesini takiben, Şakir KABAKOĞLU Caddesinin bitim noktası olan Araban yolu üzerinde bulunan Ziraat Bankası önüne intikal edilmesi.
Dağılma Güzergâhı: Miting alanı dağılma alanlarıdır. Buraya açılan cadde ve sokaklar dağılma istikametleridir.
9- BASIN AÇIKLAMASI VE BENZERİ ETKİNLİKLERİN YAPILAMAYACAĞI YERLER:
-Hükümet Konağı ve müştemilatı,
-İlçe Jandarma Komutanlığı önü ve çevresi,
-İlçe Emniyet Amirliği önü ve çevresi,
-Sağlık kuruluşlarının önü ve çevresi,
-Okul önleri ve müştemilatları,
-İbadethane ve mabetlerin içi ve müştemilatları,
-Diğer Kamu kurumları ve müştemilatları,
-Genel Yollar,
10- CEZAİ MÜYYİDE: Belirlenen yerler ve gündüz saatleri dışında basın açıklaması ile toplantı ve gösteri yürüyüşü düzenleyenler, basın açıklaması adı altında bir yerde toplanarak basın açıklaması yapılacak yere gitme ve basın açıklaması ile yürüyüş esnasında pankart, döviz açarak, slogan atanlar hakkında eylemleri başka bir suç teşkil etmediği takdirde 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu'nun 9/Ç, 11/C, 66. maddesi, 2911 sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanunu'nun 6. ve 22. maddeleri ile 6326 sayılı Kabahatler Kanunu'nun 32. maddesi ve genel hükümler doğrultusunda adli ve idari işleme tabidir.
11-PLANIN YÜRÜRLÜĞE GİRMESİ: Bu planların Kaymakamlık Makamınca tasdik edilmesine müteakip, Yavuzeli Kaymakamlığına ait www.yavuzeli.gov.tr isimli resmi internet sitesinde ilan edilecektir.
Tasdik Olunur.
10.04.2021 Hasan Raşit TAŞKIN Kaymakam